تحلیل و بررسی شناسایی شاخص‌های پیش‌بینی کنندة اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه

تحلیل و بررسی شناسایی شاخص‌های پیش‌بینی کنندة اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه

تحلیل و بررسی شناسایی شاخص‌های پیش‌بینی کنندة اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه دارای 216 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 216
حجم 134 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مقاله روانشناسی

توضیحات کامل

فهرست مطالب :


فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

 بیان مساله

 اهمیت و ضرروت تحقیق

 پیشینه پژوهش 

 اهداف پژوهش 

 سوالات پژوهش 

فرضیه های پژوهش 

فصل دوم

اختلالات یادگیری

تعاریف اختلالات یادگیری

اختلال رشدی

اختلال توجه

اختلال یادگیری تحصیلی

بررسی نظریه‌های پیشین اختلالات یادگیری

نظریه‌های دیداری ـ حرکتی
نظریه‌های کوتاهی دامنه توجه

تئوری غلبه طرفی مغز

نظریه ضایعات ضعیف مغز

نظریه تأخیر در رشد

بیش جنبی و حواس‌پرتی

 اختلال بیش فعالی با نقص توجه

ناتوانیهای سرع دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری

تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری :

درمانهای آموزشی

پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران

فصل سوم

طرح پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری

حجم نمونه

ابزار پژوهش

روش اجرا

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

محدودیتهای پژوهش

پیشنهادات پژوهش

فهرست منابع فارسی

قسمتی از متن :


چکیده 
هدف اصلی این تحقیق شناسایی شاخص‌های پیش‌بینی کنندة اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه می‌باشد و تحقیق حاضر با هدف تعیین ملاک‌های تشخیص کودکان پیش‌دبستانی مشکوک به تواناییهای ویژه یادگیری انجام پذیرفت که برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته که شامل 65 سؤال در زمینه‌های فعالیتهای حرکتی ، گفتاری ، ادراکی ، ویژگیهای عاطفی و روانی بود استفاده شده است. 
برای این منظور گروه نمونه‌ای به حجم 100 نفر (50 نفر کودک عادی و 50 نفر کودک L.D) دختر و پسر که در مقطع ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بوده، با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. نتایج نشانگر آن بود که از نظر فراوانی و درصد، کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به کودکان عادی دیرتر از سن طبیعی به تواناییهایی در زمینه رشد می‌رسند امّا بر اساس آزمون آماری x2 این تفاوت فقط در مورد تشخیص رنگها معنادار بود.
 و همچنین از نظر فراوانی، ویژگیهای رفتاری، در بین کودکان عادی و L.D تفاوت وجود داشت بطوریکه کودکان L.D بیش از کودکان عادی ویژگیهای رفتاری فوق را نشان دادند امّا با محاسبه آزمون x2 ملاحظه شد این تفاوت‌ها فقط در مورد عدم سرعت انجام کارها معنادار بود… 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی